Siła w zielonym - akcja crowdfoundingowa ratująca wrocławską siatkówkę
Impel Wrocław na co dzień występuje w Lidze Siatkówki Kobiet - najwyższej klasie rozgrywkowej żeńskiej siatkówki. Może się to jednak zmienić. Po zakończeniu sezonu 2017/2018 klub stanął przed podjęciem decyzji o starcie w ekstraklasie w kolejnej edycji walki o mistrzostwo Polski. Problemem okazuje się być budżet. Częściowym rozwiązaniem może się okazać akcja crowdfoundingowa, dzięki której kibice będą mogli uratować siatkówkę na najwyższym poziomie we Wrocławiu.
Impel Wrocław niedawno świętował swoje największe sukcesy. Były nim z pewnością dwa medale – srebrny w 2014 roku oraz brązowy dwa lata później. Wrocławska drużyna przez cztery lata z rzędu zagrała w półfinałach Orlen Ligi, przynosząc dumę wrocławianom oraz dostarczając niesamowitych sportowych wrażeń. Klub na stałe wpisał się w sportowy krajobraz jednego z największych miast w Polsce.
Drużyna promowała Wrocław nie tylko w najwyższej klasie rozgrywkowej, podróżując po całym kraju. Impel Wrocław występował także w elitarnej Lidze Mistrzyń, a także w pozostałych europejskich pucharach – CEV oraz Challenge. Wrocławski zespół zagrał w m.in. w Rosji, Turcji, Azerbejdżanie i Szwajcarii, będąc ambasadorem Polski w Europie. Jako gospodarz międzynarodowych meczów – także podnosił renomę naszego kraju, a dzięki transmisjom telewizyjnym – informacja o mieście i wspaniałych kibicach dotarła do wielu miejsc na świecie.
W ciągu tych sezonów we wrocławskim klubie zagrało wiele utytułowanych zawodniczek – reprezentantek kadr narodowych. Najwięcej było oczywiście Polek – warto tu wspomnieć o Katarzynie Skowrońskiej – Dolacie, Joannie Wołosz, Joannie Kaczor, Milenie Radeckiej, czy legendzie wrocławskiego volley’a – Katarzynie Mroczkowskiej. Skład drużyny znad Odry był bardzo często wielonarodowy. W biało – zielonych barwach zagrała Frauke Dirickx, Carolina Costagrande, Kristin Hildebrand, Micha Hancock, czy Megan Courtney.
W ostatnim sezonie w stolicy Dolnego Śląska postawiono na młodzież. Trzeba jednak zaznaczyć, że bardzo utalentowaną i perspektywiczną młodzież. Wsparciem dla najmłodszych siatkarek były te doświadczone, często reprezentantki Polski. Pod czujnym okiem sztabu szkoleniowego – z Markiem Solarewiczem na czele – młodzież rozwinęła swoje skrzydła. Dzięki regularnej grze – do kadry narodowej powołanie otrzymały: Maria Stenzel, Weronika Wołodko oraz Natalia Murek.
Impel Wrocław słynie także ze znakomitego szkolenia młodych adeptek siatkówki. Grupy młodzieżowe odnoszą sukcesy nie tylko na Dolnym Śląsku, ale i w całym kraju. Juniorki, kadetki i młodziczki to aktualne mistrzynie województwa. Juniorki zdobyły także wicemistrzostwo kraju, a kadetki są w przededniu walki o najwyższe cele w Polsce. Dla najmłodszych siatkarek – uczennic szkół podstawowych, przygotowany został program Volleymanii, dzięki którym najlepsze talenty mają szansę zostać odpowiednio wcześnie odnalezione.
Tak rozbudowane struktury potrzebują finansowania. Po zakończeniu sezonu 2017/2018 klub stanął przed podjęciem decyzji o wycofaniu się z rywalizacji w najwyższej klasie rozgrywkowej w Polsce. Powodem jest brak funduszy umożliwiających rywalizację na tym poziomie zmagań. Nim jednak zapadnie ta trudna decyzja – w klubie wszyscy walczą o zebranie potrzebnych pieniędzy, by móc kontynuować misję, którą kierowano się tworząc wrocławski klub.
- Obecnie prowadzimy rozmowy z kilkoma firmami zainteresowanymi sponsoringiem siatkówki we Wrocławiu. Spotkaliśmy się także z wielkim wsparciem od kibiców – tym mentalnym przede wszystkim. Kibice chcą nas wesprzeć także finansowo, dlatego też postanowiliśmy wystartować z akcją crowfoundingową, dzięki której chcemy zebrać pieniądze na zbudowanie podstaw pod budżet, by móc wystartować w przyszłym sezonie w Lidze Siatkówki Kobiet – mówi Jacek Grabowski, prezes Zarządu Volleyball Wrocław S.A.
Klub swoją akcję uruchomił na platformie Fans4Club, z którą współpracował kilka sezonów temu. Bezpośredni link do akcji to: http://fans4club.com/project-impel Wśród rzeczy, które mogą nabyć kibice znajdują się klubowe gadżety, piłki z autografami siatkarek, trening z drużyną, a także srebrny i brązowy medal mistrzostw Polski.
- Akcję przygotowaliśmy przede wszystkim z myślą o kibicach. Chcielibyśmy jednak zainteresować sobą także potencjalnych sponsorów. Klub jest w stanie przygotować ofertę skrojoną na budżet przyszłego partnera. Wciąż możliwe jest także wykupienie pakietu sponsora tytularnego. W ciągu ostatnich lat Impel Wrocław stał się rozpoznawalną marką w polskim sporcie, a dzięki rozbudowanym działaniom – wypracowany został wielomilionowy ekwiwalent reklamowy – dodaje Grabowski.
Motorem akcji ma być siła znajdująca się w zielonym sercu każdego kibica wrocławskiej drużyny. Fani biało-zielonej drużyny przemierzają w każdym sezonie setki kilometrów, by wesprzeć swoje siatkarki w walce o kolejny sukces. I tym razem nie mogło ich zabraknąć. Zielony jest również kolorem nadziei, której w klubie nigdy nie zabraknie. Zielony daje także znak ku startowi, a sama akcja ma być początkiem do zbudowania drużyny na nowy sezon.
Oprócz oferty skierowanej dla kibiców, klub posiada także pakiety dla firm, które chciałyby wspomóc zbudowanie odpowiedniego zaplecza finansowego. Za pomocą platformy zaproponowano część działań, których w ofercie reklamowej klub posiada znacznie więcej. Wszystkie pakiety sponsorskie w głównej mierze są bowiem indywidualnie z zainteresowanymi firmami.
Co jeśli klub nie zdobędzie odpowiedniej ilości funduszy? O tym we Wrocławiu nikt na razie nie chce myśleć. Jednak wszystko wskazuje na to, że jedyną drogą będzie wycofanie się z rywalizacji w najwyższej klasie rozgrywek. W ostatnim czasie podobny los podzieliła drużyna z Muszyny – wielokrotny mistrz Polski. W takim przypadku wrocławianie i lokalni kibice stracą kolejną możliwość na oglądanie sportu na najwyższym poziomie – we Wrocławiu bowiem jest coraz mniej drużyn walczących o medale mistrzostw Polski.
Klub pragnie podziękować osobom zaangażowanym w powstanie akcji, szczególnie teamowi z Fans4Club, który wykazał się pełnym profesjonalizmem i wsparł przygotowanie oraz rozpoczęcie akcji Impela Wrocław.