Profesjonalna Liga Piłki Siatkowej S.A. przeciw dopingowi!
Profesjonalna Liga Piłki Siatkowej S.A. dołączyła do kampanii antydopingowej „Say No! to Doping” realizowanej przez Komisję do Zwalczania Dopingu w Sporcie. Podczas finałów PlusLigi i ORLEN Ligi oraz Enea Cup Finału Pucharu Polski na bandach oraz telebimach będzie pojawiało się logo kampanii oraz będzie emitowany spot filmowy promujący kampanię.
Współpraca nie będzie ograniczała się tylko do działań informacyjnych będzie miała również wymiar edukacyjny w postaci spotkań edukacyjnych dla siatkarzy oraz ich trenerów. Głównym celem kampanii jest kreowanie nowego pokolenia sportowców o ukształtowanej postawie antydopingowej.
Kampania antydopingowa „Say No! to Doping” to przedsięwzięcie o charakterze globalnym, skierowane przede wszystkim do młodych zawodników. Pomysłodawcą kampanii jest Światowa Agencja Antydopingowa (WADA), która przygotowuje i rozpowszechnia materiały graficzne oraz informacyjne niezbędne do jej właściwego przeprowadzenia w różnych krajach. Kampanię realizuje szereg narodowych agencji antydopingowych oraz międzynarodowych federacji sportowych, m.in. Światowa Federacja Podnoszenia Ciężarów, Światowa Federacja Hokeja na Lodzie, Fińska Agencja Antydopingowa. Przewodnim kolorem kampanii jest zielony, który symbolizuje życie, nadzieję, harmonię oraz naturę. Kojarzy się z witalnością, świeżością i uczciwością. Te skojarzenia mają prowadzić do wyzwolenia pozytywnych emocji wśród adresatów.
Kampania przygotowywana przez polską komisję antydopingową będzie realizowana do końca br. i opiera się na dwóch podstawowych filarach:
• ambasadorach kampanii w osobach: Katarzyny Rogowiec - mistrzyni paraolimpijskiej z Turynu w biegach narciarskich, Tomasza Kucharskiego - dwukrotnego mistrza olimpijskiego w wioślarstwie, Pawła Zygmunta - medalisty mistrzostw świata i Europy w łyżwiarstwie szybkim.
• sportowym sprzęcie treningowym i gadżetach produkowanych w kolorze zielonym.
Nie bądź bierny Ty też powiedz NIE dopingowi!