Prezentacja oficjalnych logotypów MŚ 2014
Katowice, Łódź, Wrocław, Gdańsk, Bydgoszcz i Kraków to miasta, na które we wrześniu 2014 r. zwrócona będzie uwaga całego sportowego świata. 24 najlepsze drużyny globu spotkają się w Polsce, aby rywalizować o trofea Mistrzostw Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn. To największa tej rangi impreza w Polsce od blisko 40 lat. W Teatrze Narodowym, przedstawiciele władz FIVB i PZPS uroczyście zaprezentują oficjalne logotypy MŚ oraz loga Miast - Gospodarzy.
Siatkówka ma wszystkie atuty potrzebne do tego, aby stać się sportem narodowym Polaków. Sukces Mistrzostw Świata organizowanych w Polsce w 2014 r. z pewnością przybliży tę dyscyplinę do osiągnięcia tego statusu. Przypomnijmy, że już w tym roku Polska będzie współgospodarzem Mistrzostw Europy w Piłce Siatkowej Mężczyzn oraz Mistrzostw Świata w Siatkówce Plażowej.
- W przyszłym roku, w sześciu polskich miastach będzie tętniło życie światowej siatkówki. Prawie wszystkie organizowały już ważne siatkarskie rozgrywki. Kraków – debiutuje w tej zaszczytnej roli – za to miasto szczególnie mocno trzymamy kciuki - podkreśla Mirosław Przedpełski, prezes PZPS.
- Jestem przekonany, że osiągniemy sukces – w końcu mówią o nas „volley-land-Poland” – podkreśla Przedpełski.
To określenie zadomowiło się w języku Międzynarodowej Federacji Piłki Siatkowej i jest ono jak najbardziej zasłużone. Drużyny innych krajów mogą nam zazdrościć wielu rzeczy: tradycji siatkarskiej, osobowości wśród zawodników i trenerów, ale przede wszystkim publiczności. Polscy kibice są mistrzami świata w zagrzewaniu naszych zawodników do walki.
Jak podkreślają eksperci, Mistrzostwa będą niepowtarzalną okazją do promocji Polski i polskich miast, ich walorów sportowych, turystycznych, kulturalnych i gospodarczych. Prognozuje się, że organizacja turnieju w 2014 roku będzie o wiele bardziej opłacalna, niż mistrzostwa Europy w piłce nożnej w 2012. Siatkarski mundial w Polsce to 96 meczy, na które dostępnych będzie około milion biletów dla kibiców.
- Chciałbym w sposób szczególny podziękować wszystkim, którzy przyczynili się do tego znaczącego sukcesu – przedstawicielom władz państwowych, przedstawicielom miast gospodarzy, Telewizji Polsat, Międzynarodowej Federacji Piłki Siatkowej oraz moim współpracownikom z Polskiego Związku Piłki Siatkowej – podkreśla prezes Polskiego Związku Piłki Siatkowej.
Zaprezentowane uroczyście logotypy będą towarzyszyć kibicom podczas zmagań siatkarskich drużyn, w sześciu Miastach – Gospodarzach.
- Logotyp Mistrzostw Świata jest graficznym i ideowym konglomeratem. Spaja w jeden spójny, dwa osobne byty znaczeniowe: Światową Federację Siatkówki i miasta/siedziby rozgrywanych Mistrzostw. Formułę taką określa zastosowanie kontrastujących ze sobą a jednocześnie współgrających dwóch form kwadratu. W czarnym - logo Federacji FIVB zostało poszerzone o piktogram pucharu i nazwę imprezy. W białym - główny akcent został położony na zgrafizowane formy architektury. Zabieg ten skutecznie będzie promował lokalnych gospodarzy imprezy- podkreśla ekspert, Marcin Salawa, Creative Director z advertstudio.
Bohdan Pawłowicz, doradca komunikacji marketingowej i członek zarządu IAA – Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy, podkreśla wyrazistość głównego logotypu. - Zaprezentowane logotypy cechują się kilkoma pozytywnymi elementami: głównemu logotypowi nie sposób odmówić elegancji i siły - a te przystoją zawodom na poziomie Mistrzostw Świata – podkreśla Pawłowicz.