O sukcesach jest zawsze miło mówić
Poprzedni sezon w Tauronie MKS Dąbrowa Górnicza był bardzo udany. Przedstawiciele władz miasta, klubu, sztabu szkoleniowego oraz działu marketingu przeanalizowali ubiegły rok i podzielili się planami na przyszły.
Jak radosny był to okres dla wszystkich fanów Tauronu MKS Dabrowa Górnicza, podkreślał prezes klubu, Robert Koćma. – Rok temu rozmawialiśmy o planach, a teraz mamy okazję podsumować sezon, który się skończył. Był dla nas znakomity. To był wielki prezent na dwudziestolecie klubu. Zdobyliśmy przecież Puchar Polski i brązowy medal PlusLigi Kobiet. Zostaliśmy już wzmocnieni nie tylko personalnie, choć nie było wielu zmian, ale też mentalnie i sportowo. Mam nadzieję, że zespół przez to będzie mocniejszy jeszcze bardziej – podzielił się swoimi wrażeniami Koćma.
Również w Urzędzie Miasta zaliczono to, co się wydarzyło w ostatnich miesiącach, do wielkiego sukcesu, który jeszcze bardziej zacieśni współpracę pomiędzy klubem a miastem. Owocem tej współpracy już są sukcesy, a będą z pewnością kolejne. – Zawsze milo mówić u sukcesach. Ten rok należał do imponujących. Siatkarskie Rysy zdobyliśmy, brakło ciut do Giewontu. Jednak kolejne szanse otwierają się przed nami. Wszyscy przekonali się też, że promocja miasta przez sport jest doskonałym pomysłem. Dzięki temu mamy olbrzymią satysfakcję. Czekam z wielką niecierpliwością na kolejne rozgrywki i jak zwykle będę kibicował – wyjawił prezydent Dąbrowy Górniczej, Zbigniew Podraza.
Choć zespół zdobył trofea, jak podkreśla trener Waldemar Kawka, dla niego była najbardziej istotna jedna rzecz, która pchnęła tę drużynę do walki na samym szczycie. – Z mojego punktu widzenia najważniejsze jest to, że udało się stworzyć zespół, który rozumiał się na boisku i poza nim. Tworzył grupę zawsze, choć były lepsze i gorsze momenty, ale żaden zespół od początku do końca nie grał bez wpadek – zdradził szkoleniowiec MKS-u.
Na sukces pracowali jednak nie tylko klubowi działacze, politycy, sztab trenerski. To był także pracowity rok dla działu marketingu klubu. – Zaczęliśmy od mocnego uderzenia, zorganizowaliśmy przed sezonem kampanię promocyjną „Moc siatkarskiej energii”, wisiały billboardy, jeździły obklejone autobusy. Po raz pierwszy nagraliśmy spot reklamowy, ukazujący się w Internecie i telewizji. Została zorganizowana wystawa zdjęć w C.H. Pogoria. Kulminacyjnym punktem była prezentacja drużyny. Zachęcamy także kibiców do oglądania meczów poprzez malowanie twarzy, multimedialne centrum rozgrywki. Wprowadziliśmy system sprzedaży biletów przez Internet i w punktach partnerskich. Rozpoczęliśmy także program „Gramy razem” w szkołach – wyliczał manager marketingu Marcin Babczyk.